Za zamkniętymi drzwiami - krótka historia The Sims
Poznajcie krótką historię niesamowicie popularnej serii gier, która ma fanów na całym świecie.
przez Kyubeyew 7 lutego, 9:54 w Gry
733 11

Jest to oficjalny artykuł, który pojawił się na stronie www.ea.com

W 1991 r. twórca SimCity Will Wright doświadczył życiowej tragedii w wyniku pożaru w Oakland i Berkeley. Straciwszy dom, musiał ocenić zarówno straty, jak i swoje potrzeby materialne. Ponieważ Wright od zawsze fascynował się architekturą, zaczął wymyślać grę, w której gracze mogliby wykonywać codzienne czynności i budować domy od zera.

Z tego właśnie pomysłu zrodziło się The Sims. I tak oto 18 lat temu, 4 lutego 2000 r. gra pojawiła się na PC. Przetarła szlak dla całkiem nowego gatunku i okazała się odpowiednia dla osób każdej płci i w każdym wieku, a brak zakończenia i sprecyzowanych zadań sprawił, że gracze mogli sami stawiać sobie cele i swobodnie kształtować życie Simów.

Image title

W The Sims gracze tworzą własnych Simów, dostosowują ich osobowości, umiejętności oraz wygląd i rozwijają ich związki oraz kariery zawodowe – zmieniając je na lepsze albo na gorsze. Rozbudowują też okolicę i dzielą się swoimi historiami z całym światem.

Rozgrywka w stylu otwartego świata oznacza, że gracze mogą robić, co im się podoba, o ile zadbają o osiem podstawowych potrzeb swoich Simów: głód, energię, wygodę, zabawę, higienę, towarzystwo, pęcherz i otoczenie.Niepowodzenie często skutkuje przygnębieniem, a nawet śmiercią Simów...

The Sims to jedna z pierwszych gier wideo, w których wprowadzono związki jednopłciowe. W tej części Simowie tej samej płci mogą tylko ze sobą zamieszkać, ale wraz z rozwojem serii dodawane były kolejne możliwości.

W grze dostępna jest nawet specjalna, fikcyjna waluta – simoleony (§). Gracze otrzymują na początek 20 000 § na zakup gotowego domu lub parceli i budowę domu od zera w trybie budowania. Po zakupie domu lub wybudowaniu własnego można go urządzić w trybie kupowania, wybierając spośród 150 obiektów.


To rozszerzenie wzbogaciło życie Simów o absurdalne sytuacje – od inwazji karaluchów po porwania przez kosmitów.


Unikatowym elementem gry jest także wymyślony język, simlish, który nadał związkowi między rozgrywką i dźwiękiem całkiem nowy wymiar.

Wraz z sukcesem The Sims wzrastał popyt na nową zawartość, i tak pół roku później w sierpniu 2000 r. Maxis wydało pierwszy dodatek – The Sims: Światowe życie.

To rozszerzenie wzbogaciło życie Simów o absurdalne sytuacje – od inwazji karaluchów po porwania przez kosmitów – i wprowadziło znane i lubiane postaci, takie jak tragiczny klaun Sunny czy Mroczny Kosiarz.

Pojawiły się kolejne pakiety – The Sims: Randka, The Sims: Balanga, The Sims: Zwierzaki, The Sims: Wakacje, The Sims: Abrakadabra i The Sims: Gwiazda, które rozbudowały grę o nowe obiekty, funkcje, otoczenia i atrakcje.

W 2004 r. miała miejsce premiera kontynuacji najlepiej sprzedającej się gry na PC wszech czasów (dla przypomnienia – mowa o The Sims!). W The Sims 2 gracze za wszelką cenę starają się spełnić życiowe cele swoich Simów. Możliwość zaplanowania im całego życia towarzyskiego, kariery zawodowej i drogi do świetności lub pozwolenia, by żyli w kompletnym chaosie, zapewniła rozgrywce nieznaną dotąd głębię.

Image title

Niechlujny/schludnynieśmiały/otwartyleniwy/aktywnyzrzędliwy/uprzejmypoważny/lekkoduch pozostały głównymi typami osobowości, ale Simowie zyskali aspiracje takie jak pogoń za bogactwempragnienie popularności, pragnienie zdobywania wiedzy, pragnienie romansowania kreatywność, a także 200 pragnień umożliwiających graczom osiągnięcie imponującego sukcesu lub poniesienie miażdżącej porażki.


14 unikatowych lokacji, w tym Miłowo i Dziwnowo, ponad 400 opcji budowania i projektowania, 350 nowych obiektów i 10 000 możliwych kombinacji strojów stworzyło trzon obszernej rozgrywki wraz z nowymi trybami gry swobodnej i scenariuszowej. (źródło: http://www.vgchartz.com/)

Podobnie jak w przypadku poprzedniej części do The Sims 2 wydano wiele rozszerzeń, takich jak The Sims 2: Osiedlowe życie, a także mnóstwo pakietów akcesoriów. Te niewielkie pakiety, np. The Sims 2: Szyk i elegancja, wzbogaciły grę o nowe, ciekawe obiekty i elementy ubioru bez konieczności wprowadzania zmian do rozgrywki.

W czerwcu 2009 r. na sklepowe półki trafiła kolejna część. Ta wersja ma spore grono fanów po dziś dzień. The Sims 3 to większa różnorodność rozgrywki, nieskończone możliwości tworzenia i niespodziewane chwile zaskoczenia oraz psot, których nie można było przeżyć nigdzie indziej.

Image title

System pragnień, podobnie jak ten w The Sims 2, opiera się na ogromnej liczbie zadań, które służą uszczęśliwianiu Simów, a także spełnianiu ich krótko- i długoterminowych celów oraz zdobywaniu nagród.

Czasami jednak Simowie potrzebują zmiany otoczenia – czy to na egzotyczniejsze, pełne przygód miejsce rodem z The Sims 3 Wymarzone Podróże, czy to na bardziej absurdalne, pozwalające przenieść się przez portal czasowy sto lat w przyszłość, jak w The Sims 3 Skok w Przyszłość.


Pozostałe popularne dodatki do The Sims 3 powołują do życia niezwykłe, emocjonujące, nieznane dotąd światy. W znanej i lubianej Dolinie Smoków gracze mogą odwiedzić całkiem nową, mityczną krainę zamieszkaną przez barwnych, elfich Simów i zaprzyjaźnić się ze smoczątkami.

Image title

Kiedy Maxis postanowiło wydać kolejną część, zespół deweloperski uważnie słuchał głosów fanów, aby wykreować wizję gry The Sims 4, która pozwoliłaby graczom tworzyć nowych Simów – wielkich indywidualistów o oryginalnym wyglądzie – i oczywiście pogrywać z życiem.


Kierując się tą mantrą, twórcy opracowali nowe emocje, cechy osobowości, zachowania i interakcje, a także zaktualizowali techniczny trzon rozgrywki.

Image title

W wyniku aktualizacji powstały m.in.: całkiem nowe narzędzia lokalizacji dźwięku, system sztucznej inteligencji, logika ruchu czy inteligencja przemieszczania się, co zapewniło ogrom możliwości rozgrywki we wszystkich najważniejszych aspektach – przejrzyste i intuicyjne narzędzie Stwórz Sima, inteligentny system animacji, nową mechanikę emocji oraz niezwykły, elastyczny tryb budowania.

Tryb ten sam w sobie wzbogacił grę o nowe, intuicyjne i ciekawe sposoby budowania dzięki opcjom takim jak dostosowywanie wysokości ścian, dynamiczne zmienianie rozmiarów fundamentów i inteligentne okna.

Image title

Po raz pierwszy w historii serii Maxis zlikwidowało również ograniczenia płciowe. Umożliwiło to tworzenie Simów o dowolnym stylu ubierania się, wyglądzie, chodzie i tonie głosu – bez względu na płeć.


Dzięki zupełnie nowej Galerii gracze mogą udostępniać swoje dzieła bezpośrednio z gry, a także przeglądać dzieła innych graczy, aby zobaczyć, co społeczność The Sims ma do zaoferowania.

W dalszym ciągu słuchając głosów społeczności The Sims, Maxis zdołało wzbogacić najlepsze elementy poprzednich części gry i wydać ponad 20 dodatków, w tym pakiet Wampiry, w którym Simowie zyskują nadnaturalne zdolności w upiornym Forgotten Hollow.

Image title

Od chwili premiery w The Sims 4 stworzono 5 940 100 psów, 3 395 250 kotów, 5 129 700 małych dzieci i 494 500 490 Simów. Oszałamiająca liczba 456 732 830 przypadków bara-bara dowodzi, że fani The Sims nie próżnują.

Maxis już od wielu lat dokłada wysiłków, by tworzyć gry, które gracze pokochają i które przyniosą im mnóstwo wyjątkowych, nieoczekiwanych, wzruszających, zabawnych i intrygujących przeżyć.

 

Trzymaj rękę na pulsie wydarzeń związanych z EA: czytaj nasz blog, obserwuj nas na Twitterze i polub na Facebooku.



Dowiedziałeś się o czymś, co może zainteresować simową społeczność? Dotarłeś do nowinki, zdjęcia albo ciekawego nagrania? Poinformuj nas o tym - na naszych pomocników czekają specjalne odznaki!  

www.ea.com/pl-pl